Pääkaupunkiseudun Partiolaisten Vuoden viestintäteko 2020 -kilpailun voittajat ovat nyt selvillä! Voittajat julkistettiin tänään Partioviikon sunnuntaina 25.4. Instagramissa. Vuodenvaihteessa kerättiin ehdotuksia lippukunnissa vuoden 2020 aikana toteutetuista viestintä- ja markkinointiteoista. Kuka tahansa saattoi lähettää kilpailun johtajalle avoimen hakemuksen sähköisesti tai postitse.

Koko kilpailun tavoitteena on kehittää lippukuntien viestintää ruohonjuuritasolla. Hyvät ideat pyritään jakamaan muillekin käytettäväksi. Voittajan valitsi PäPan viestintä -ja markkintointiryhmän jäsenistä koostunut raati. Voittaja saa 100 euron lahjakortin Scandinavian Outdoor Storeen.

Etäpartiota tyylillä ja timanttisella sisällöllä

Vuoden digiviestintäteon kategorian voitti Viestityttöjen etäpartio-ohjelma VT-haaste keväältä 2020. Ohjelma oli loppuun asti suunniteltu kokonaisuus, joka teki suuren vaikutuksen raatiin. Viestinnällisesti ohjelma oli erittäin onnistunut, sillä materiaalit olivat visuaalisesti selkeitä ja kauniita, ohjelma näkyi niin Instagramissa, nettisivuilla kuin blogissakin, ja se erottui Instagram-virrasta esimerkiksi logonsa avulla. Lisäksi vuorovaikutteisuus oli huomioitu kysymällä osallistujilta palautetta ja toiveita ohjelmasta.

Ohjelma oli lisäksi sisällöltään hyvin monipuolinen ja siihen oli helppoa osallistua pienelläkin panoksella. Lisämotivaatiota ohjelman tekemiseen toi ryhmien välinen kisailu ja palkinnot.

VT-haasteen materiaalit löytyvät Viestityttöjen blogista https://viestitytot.wordpress.com/blogi/. 

Kiitos kaikille kilpailuun osallistuneille töille. Raati sai jälleen huomata, kuinka huikeita viestintäideoita pääkaupunkiseudulla toteutetaankaan!

Kuva: Eeva Helle