MONIKIELINEN MAINOSKAMPANJA PÄÄKAUPUNKISEUDUN KATUKUVASSA

Toteutimme vuoden 2021 syyskuun aikana monikielisen mainoskampanjan. Mainoskampanjan avulla halusimme herättää kiinnostusta partioharrastukseen myös heidän keskuudessa, joiden kotikieli ei ole suomi. Toteutimme kampanjan, jotta partio voi kasvaa ja tarjota hyvän harrastuksen yhä useammalle pääkaupunkiseutulaiselle lapselle, nuorelle ja perheelle.

”Bussimainonnalla herätettiin vieras- ja kaksikielisten kiinnostus partiota kohtaan. Eri kieliversioilla mainostaminen on ehdottomasti juttu, mitä voidaan tehdä jatkossakin.”

Silja Aunola, viestinnän ja markkinoinnin hallituksen jäsen.

Elo-syyskuu on tärkeä ajankohta jäsenkasvun kannalta, ja halusimme tukea syksyn jäsenhankintaa ulkomainonnan avulla. Bussimainoksilla lisättiin partioharrastuksen tunnettavuutta ja kiinnostusta pääkaupunkiseudulla eri kieliryhmät huomioiden.

“Bussimainonnalla saimme tavoitettua täysin uuden kohderyhmän, ja kannustettua myös vieras- ja kaksikielisiä liittymään mukaan partioon”,

kertoo Perttu Alanne, markkinointiryhmän puheenjohtaja.

”Liikkuvan mainoksen hienous on siinä, että kuka vain voi nähdä sen. Näin partio tulee katukuvaan ja ihmisten mieliin ympäri pääkaupunkiseutua”,

sanoo Silja Aunola, viestinnän ja markkinoinnin hallituksen jäsen.

SYKSYN JÄSENHANKINTAA TUKEVA MARKKINOINTIKAMPANJA


Syksyllä teimme myös sosiaalisen median markkinointikampanjan. Kampanjan aikana tuotimme yhteensä kuusi mainosta eri kohderyhmille sekä kaksi podcastjaksoa. Kampanjan ideana oli tavoittaa laajasti nuoret ja aikuiset sekä lasten vanhemmat.

”Oli hienoa kokeilla uusia tapoja kertoa partiosta! Saimme oivaltavilla TikTok-videoilla huiman määrän katseluja ja uusia kiinnostuneita ohjattiin partion pariin”,

kertoo Silja Aunola.

Kampanja tavoitti hyvin toivomiamme kohderyhmiä. Nuorten tavoittaminen onnistui tänä vuonna paremmin, koska löysimme oikean kanavan. Tavoitimme hyvin myös aikuiset ja vanhemmat heille suunnatun mainonnan avulla.

”Kampanja onnistui erityisen hyvin TikTok:ssa. Laajasta näkyvyydestä johtuen pystyimme tavoittamaan mahdollisesti jo partiosta kiinnostuneita sekä näkymään myös niille, joille partio on täysin uusi juttu”,

kertoo Perttu Alanne.

TIKTOK:
Yleisömäärät (henkilöä tavoitettu) 478 931
Näyttökerrat yhteensä 2 906 055.


FACEBOOK JA INSTAGRAM:
Yleisömäärä (henkilöä tavoitettu) 104 950
Näyttökerrat yhteensä 328 980.


Tämä juttu on osa Pääkaupunkiseudun Partiolaisten vuosikirjaa 2021. Vuosikirjassa on asiaa koronavuodesta, vapaaehtoistyöstä partiossa sekä Pääkaupunkiseudun Partiolaisten tulevaisuudesta.

Tutustu vuosikirjaan täältä: Vuosikirja 2021.

TEKSTI Linnea Eerola
KUVAT Julius Kuula & Veera Melvasalo

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *