Heppu 5/2018 – syksyn ilmiöt
Teksti: Jenni Fabritius, Mella Mattila ja Suvi Takala
Kuvat: Susanna Mikander

Partion strategiaan kuuluu, että partio on aloitteellinen yhteistyökumppani. Pääkaupunkiseudun Partiolaiset ja Suomen Partiolaiset tekevätkin erilaisia jäsenhankinta- ja vaikuttavuuskampanjoita eri yhteistyötahojen kanssa. Haluamme olla osa yhteiskunnallista vuorovaikutusta ja ehkäistä syrjäytymistä. Syksyn aikana partio on näkynyt ja kuulunut sekä tapahtumissa, mainoksissa että kampanjoissa.  

AR (Augmented Reality) tarkoittaa lisättyä todellisuutta. Lisätyssä todellisuudessa todelliseen ympäristöön tuodaan tietokoneella tuotettuja elementtejä, joita voi katsoa esimerkiksi älypuhelimen ruudun kautta.Printti-lehdessä alla olevat videot avautuvat Arilyn-sovelluksella. Tässä videot on upotettu nettisivuille YouTubesta.

#tasaarvonnuotiolla 

Nuotion ääressä jokainen istuu tasa-arvoisesti ringissä. Turun Sinappia ja Suomen Partiolaiset järjestää yhteistyökampanjan, joka haastaa nuoret julkaisemaan kuvan nuotion ääreltä Instagramissa hashtagein #tasaarvonnuotiolla ja #partioscout. Jokainen julkaistu kuva ja K-ruokakaupoista ostettu Turun Sinappia tuote kerryttää stipendirahastoa, jolla tuetaan nuorten yhtäläisiä mahdollisuuksia harrastaa partiota. Kampanja kestää vuoden 2018 loppuun. Kampanjan keulakuvana eli Nuotiomestarina toimii Riku Rantala.

Tubecon 2018 

Pääkaupunkiseudun Partiolaiset oli mukana menossa Tubeconissa 17.18.8., jonne osallistui yhteensä 200 tubettajaa ja 17 000 kävijää. Lähes 100 partiolaista pääsi kokemaan, miten isoa tapahtumaa tehdään kulissien takana. Päpalaiset tekivät viikonlopun aikana yli 700 tuntia erilaisia vapaaehtoistöitä. Partioloungessa vierailijat pääsivät kokemaan partioleirin virtuaalilasien avulla.Katso 360-video Kliffalta alta:

Partio näkyi elokuvateattereissa 

Finnkinon pääkaupunkiseudun elokuvateattereissa pyöri elo-syyskuun ajan Pääkaupunkiseudun Partiolaisten mainosvideo Kliffalta. Mainoksen avulla tavoiteltiin erityisesti uusia tarpoja- ja samoajaikäisiä jäseniä. Ajatus lähti lippukuntien toiveesta saada lisää vaikuttavaa ja näkyvää markkinointia. PäPan markkinoinnin luottikset tuottivat mainoksen Kliffalla.